گروه صنایع معدنی فولاد
 
بزرگترین فولادساز جهان به ایران بازمی‌گردد
گروه صنایع معدنی >فولاد - آرسلورمیتال، بزرگترین فولادساز جهان پیش بینی کرد که رشد تقاضای فولاد چین در سال 2014 کاهش خواهد یافت که دلیل اصلی آن نیز رکود بخش ساخت و ساز در چین به دلیل مشکل شدن تامین منابع مالی برای این بخش است.
به گزارش ماین نیوز، آدیتا میتال - رئیس بخش مالی آرسلورمیتال - روز جمعه گفت: پیش بینی می شود تقاضای فولاد چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده فولاد جهان حدود 4.5 درصد در سال جاری رشد پیدا کند، این در حالی است که رشد تقاضای فولاد چین در سال قبل به 7 درصد رسیده بود.

تقاضای فولاد آمریکا تخمین زده می شود که حدود 4.5 درصد امسال رشد داشته باشد. تقاضای فولاد بلوک اروپا (شامل 28 کشور) هم برآورد می شود که تا حدود 2.5 درصد امسال رشد پیدا کند در حالی که سال قبل با افت روبرو شد.

آدیتا میتال عنوان کرد که این شرکت هنوز در حال بازنگری روی کارخانه فولادسازی خود در شرق اروپا است اما پیش بینی نمی شود که برنامه اصلاح ساختار بزرگی اعم از کاهش تولید یا تعطیلی برای این دارایی ها اجرا شود.

در آسیا، آفریقا و کشورهای مشترک المنافع که آرسلورمیتال در آنها 6 کارخانه فولادسازی و تعدادی معادن سنگ آهن دارد، این شرکت قصد دارد روی بهبود عملکرد خود متمرکز شود تا اینکه دست به اجرای یک برنامه اصلاح ساختار بزند، چرا که به گفته میتال پیش بینی می شود تقاضای فولاد بازارهای نوظهور در آینده با رشد مواجه شود.

رئیس بخش مالی آرسلورمیتال همچنین گفت: شرکت آرسلورمیتال همچنین در حال بازنگری و مطالعه درباره موضوع برداشته شدن تحریمهای تجاری ایران است که با این حساب این شرکت قادر خواهد بود فولاد بیشتری را به ایران بفروشد.

به گزارش وال استریت ژورنال، پیش از تحریمهای تجاری سال 2010، ایران یکی از بزرگترین مصرف کنندگان فولاد تولیدی کارخانه آرسلورمیتال در قزاقستان بود.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب: 3131