گروه معادن سنگ آهن
 
علیرضایی خبر داد:
تولید سنگ‌آهن سنگان به ۴۰ میلیون تن می‌رسد
بازدید نعمت‌زاده از قطب سنگ‌آهن ایران
گروه معادن >سنگ آهن - وزیر صنعت، معدن و تجارت از معادن سنگ آهن منطقه سنگان خواف در خراسان رضوی بازدید کرد.
به گزارش ماین نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سفر سه روزه وزیر صنعت و هیات همراه به خراسان رضوی، در حاشیه بازدید از معادن سنگ آهن خواف گفت: در معدن بزرگ سنگ آهن سنگان خواف، دو مدل آهن وجود دارد.

راضیه علیرضایی افزود: یک مدل سنگ آهن پلاسری در این معادن وجود دارد که در سطح قرار دارد و نوع دیگر ذخایر آهنی است که در عمق بیشتری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: معادن سنگ آهن سنگان با ذخیره قطعی زمین شناسی 1،2 میلیارد تن یکی از بزرگترین ذخایر سنگ آهن کشور به شمار می آید و این معادن از سه ناحیه معدنی غربی، مرکزی و شرقی تشکیل شده که به کلی زیر پوشش مدیریت مجتمع سنگ آهن سنگان است.

وی گفت: عمده ترین ذخایر سنگ آهن به ناحیه غرب این معادن تعلق داشته که از چهار آنومالی A ، B، C شمالی و C جنوبی تشکیل شده و هم اینک در راستای اکتشاف ذخایر جدید پروژه اکتشافی 12 هزار کیلومتر مربع پهنه سنگان در محدوده هشت شهرستان استان خراسان رضوی در دست اقدام است.

وی میزان استخراج از معادن به صورت سالانه را حدود هفت میلیون تن عنوان کرد و گفت: این میزان استخراج در چشم انداز توسعه این مجتمع در پنج سال آینده باید به 40 میلیون تن برسد تا نیاز واحدهای کنسانتره موجود در سنگان را تامین کند.

علیرضایی افزود: کارخانه تولید کنسانتره مجتمع سنگ آهن سنگان خواف در زمینی به مساحت 60 هکتار ساخته شده و متشکل از بخشهای انباشت و برداشت مواد، تجهیزات خردایش و سایش، پرعیارسازی، آبگیری، بازیافت آب و انبار کنستانتره است.

وی افزود: کارخانه کنسانتره سنگ آهن سنگان به ظرفیت تولید 2،6 میلیون تن در سال که بزرگترین خط تولید کنسانتره کشور به شمار می آید در کمتر از 30 ماه راه اندازی شد که در نوع خود یک رکورد محسوب شده و برگی زرین در کارنامه متخصصان و مهندسین کشورمان به حساب می آید.

وی ادامه داد: هم اینک بهره برداری از کارخانه کنسانتره توسط کارشناسان و متخصصان داخلی انجام و کنسانتره تولیدی به شرکتهای فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان به دو روش ریلی و جاده ای ارسال می شود.

شهرستان خواف با 122 هزار نفر جمعیت در 276 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 11858
 
۱ نظر
مرجع : خبرگزاری ايرنا
 


بی نام
با سلام باتوجه به بازدید وزیر از معادن پلاسری و هشدارهایی نسبت به برداشت بیش از حد مجاز و تذکر جدی به معدنکاران و عدم نظارت و گزارشات غلط مسئولین فنی در سال های گذشته در وب سایت شما اصلا گزارش داده نشده خواهشمند است پیگیری نمایید. (622)
۱۳۹۳-۰۵-۱۱ ۰۸:۲۴:۴۴