گروه معادن سنگ و مصالح ساختمانی
 
نماینده نمایشگاه سنگ ورونای ایتالیا مطرح كرد:
حضور ضعيف معادن در نمايشگاه سنگ اصفهان
گروه معادن >سنگ و مصالح ساختمانی - نماینده رسمی نمایشگاه سنگ ورونای ایتالیا در ایران گفت: امسال نسبت به سالهای قبل حضور غرفه داران بخش معادن در نمایشگاه سنگ اصفهان کمتر بوده است.
 
به گزارش ماين نيوز، محسن نظیفی اظهار داشت: توانمندی مشارکت کنندگان حاضر در این نمایشگاه گویای این است که ایران در صنعت سنگ، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

وی افزود: ایران مواد اولیه این صنعت را با مرغوبیت بالا در اختیار دارد اما برخی مشکلات سیاست خارجی از جمله تحریم ها مانع از ورود ماشین آلات و تجهیزات روز دنیا به این کشور شده که این امر، عمل آوری سنگ در داخل را به وقفه انداخته است.

نماینده رسمی نمایشگاه سنگ ورونای ایتالیا در ایران در حاشیه این نمایشگاه تأکید کرد: امروز بخش زیادی از سنگ ایران به صورت خام با قیمت های بسیار پایین صادر می شود که در صورت رفع تحریم ها و تقویت ماشین آلات سنگ در کشور، این مشکل برطرف خواهد شد.

به گفته وی در صورت تحقق عمل آوری سنگ ها در ایران، هم بازار کار توسعه می یابد و هم شاهد صادرات و رونق در صنعت سنگ کشور خواهیم بود اما این مسایل منوط به این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه ها و انجمن ها با همکاری یکدیگر مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه سنگ امسال، پنجمین حضور مستمر وی به نمایندگی نمایشگاه "مرمُمَک" سنگ ایتالیاست، گفت: برکسی پوشیده نیست که اصفهان قطب صنعت سنگ ایران است و اگر حرکت جدیدی در این صنعت کشور آغاز شود، این حرکت از اصفهان شروع خواهد شد.

وی درباره سطح کیفی نمایشگاه سنگ اصفهان خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال های قبل حضور غرفه داران بخش معادن کمتر بود و دلیل این موضوع هم این است که علی رغم این که سنگ، پس از نفت بزرگترین منبع ملی ایران محسوب می شود، متأسفانه شاهد دید سطحی مسوولان در این زمینه هستیم.

نظیفی یادآور شد: نمایشگاه "مرمُمَک" ایتالیا تقریباً بزرگترین نمایشگاه بین المللی سنگ در دنیاست که مواد اولیه، ماشین آلات و تکنولوژی سنگ در آن ارایه می شود و بخش عمده ای از فعالان صنعت سنگ جهان از این نمایشگاه بازدید می کنند.

به گفته وی، بهترین های سنگ جهان از نظر کیفیت محصول، متعلق به ایران، ایتالیا، برزیل و هند است اما از نظر صادرات و سهم بازار جهانی جای ایران در کنار کشورهای چین، ایتالیا، برزیل و ترکیه خالی است.

نظیفی گفت: تحریم ها موجب شده هزینه ها در ایران بالا باشد و معدن داران برای شرکت در نمایشگاه های سنگ اروپا تنها صحبت از هزینه به میان می آورند و دغدغه هزینه را دارند که این امر به دلیل تحریم ها و نوسان قیمت ارز است.

وی تأکید کرد: لازم است از طریق مرکز توسعه تجارت ایران و وزارت بازرگانی، یارانه هایی برای معدن داران در نظر گرفته شود تا حضور مکرر ایرانی ها در نمایشگاه های بین المللی، بازار فروش آنها را رونق بخشد.

وی اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه سنگ امسال کارشناس و در رابطه با این رشته تخصصی بودند.

بالدو آنتونین، کارشناس بازرگانی شرکت دیاموند سرویس نیز که در پاویون کشور چین حضور یافته است، در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: در این چند روز استقبال بازدیدکنندگان، استثنایی بوده و با توجه به سابقه فعالیت این شرکت در ایران در ۲۵ سال قبل، در عرض این چهار روز تمام مشتریان قدیمی دوباره به غرفه دیاموند سرویس آمدند و ارتباطات از سر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر ملاقات های اولیه در مدت نمایشگاه صورت می گیرد، گفت: این مذاکرات صد درصد پیگیری می شود و سرآغاز سایر معاملات خواهد بود.

وی با بیان این که تولیدات داخلی ایران می توانند حضور بیشتری در نمایشگاه داشته باشند، افزود: مهندسان شما توانایی بالایی برای تولیدات داخلی دارند.

به گفته وی مشکل شرکت های ایرانی یا فعالان صنعت سنگ ایران برای حضور در معاملات خارجی این است که سنگ یکی از اجزای ساختمانی سخت است و به همین دلیل واقعاً باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد و فکر می کنم اگر تحریم ها برداشته شود این مشکل حل می شود و امکان تولید قطعات یدکی در خود ایران نیز به وجود بیاید.

دیوید فو، مدیر شرکت هوزوان چین نیز در این نمایشگاه اظهار کرد: چنان چه شرایط رکود اقتصادی برطرف شود، نمایشگاه ها نیز رونق بیشتری می گیرد.

دیوید فو تأکید کرد: شرکت های ایرانی روز به روز قدرتمندتر شدند و محصولات خوب و با کیفیت تولید می کنند و در زمینه ماشین سازی هم تا حدی به اروپایی ها رسیده اند اما نیازمند حمایت دولتی و بانکی هستند تا با رقبای خارجی خود رقابت کنند.

ادل وو، مدیر شرکت اشین چین نیز اظهار کرد: ایران با در اختیار داشتن چهار میلیارد تن ذخایر سنگ‏های تزیینی مزیت نسبی قابل توجهی در این صنعت دارد که با داشتن قدرت صادرات می تواند صنعت سنگ خود را جهانی کند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب: 24187