به گزارش ماین نیوز، این همکاری در حمل موجب صرفه جویی در هزینه میشود زیرا حمل سنگ آهن از کشتیهای واله مکس که ظرفیت حمل 400 هزار تن سنگ آهن را دارند به طور مستقیم به جای انتقال به قایقهای کوچکتر، موجب کمتر شدن هزینه بار میشود.
واله در نتیجه ممنوعیت ورود واله مکس به بنادر چین، پایانه ای را در فوریه سال 2012 در فیلیپین ساخت که در آن سنگ آهن از کشتیهای واله مکس به کشتیهای کوچکتر به مقصد چین منتقل میشود. این شرکت برزیلی در مالزی نیز تسهیلات ذخیره و توزیع سنگ آهن ساخته که فعالیتش امسال آغاز خواهد شد.
کشتیهای واله مکس میتوانند در بنادر ایتالیا، ژاپن، عمان و کره جنوبی نیز لنگر بیاندازند.