گروه معادن سنگ آهن
 
کرباسیان به ماین نیوز خبر داد:
به‌روزرسانی طرح جامع فولاد تا ۵ ماه آینده
مباحث تخصصی در همایش سنگ‌آهن مطرح شود
گروه معادن >سنگ آهن - رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از به روز رسانی طرح جامع فولاد توسط شرکت ملی فولاد ایران ظرف 5 ماه آینده خبر داد.
مهدی کرباسیان در آستانه برگزاری نخستین همایش سالانه انجمن سنگ آهن در گفت وگو با خبرنگار ماین نیوز در پاسخ به این سوال که محوری ترین برنامه ایمیدرو در حوزه سنگ آهن چیست؟ توضیح داد: سنگ آهن در حال حاضر یکی از کلیدی ترین مواد معدنی کشور محسوب می شود و سال قبل بیش از 30 میلیون تن سنگ آهن در کشور به تولید رسید. این نشان می دهد که ما کار سنگینی را در حوزه سنگ آهن در پیش داریم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد ارزش افزوده روی سنگ آهن، فراوری و در نتیجه اشتغالزایی جزو برنامه های اصلی دولت در حوزه معدن محسوب می شود، اظهار کرد: ما برای سال جاری کار اساسی را شروع کردیم. براین اساس از اسفند سال قبل که انحلال شرکت ملی فولاد ایران توسط هیئت دولت لغو شد، این شرکت با بکارگیری مشاور کار به روز رسانی طرح جامع فولاد را آغاز کرده و به روز رسانی این طرح ظرف 5 ماه آینده نهایی می شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: در طرح جامع فولاد نیاز کشور به سنگ آهن، گندله، صادرات و ... مشخص خواهد شد و در واقع در این طرح هدفگذاریهای بخش سنگ آهن در کنار بخش فولاد مشخص خواهد شد.

کرباسیان گفت: همچنین در رابطه با سنگ آهن اکتشاف در محدوده هایی را آغاز کرده ایم که امیدواریم بعد از به نتیجه رسیدن اکتشافات زمینه برای فراوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر روی سنگ آهن فراهم شود.

وی همچنین با مهم ارزیابی کردن برگزاری همایشهای تخصصی در حوزه معدن از جمله نخستین همایش سالانه انجمن سنگ آهن عنوان کرد: توصیه من این است که در این همایش روی بحثهای تخصصی حوزه سنگ آهن به ویژه اکتشاف و فراوری تمرکز شود تا از این طریق بین نظرات بخش خصوصی و دولت وحدت ایجاد شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما به عنوان ایمیدرو خواستار حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی از جمله حوزه سنگ آهن هستیم و در همین راستا برای مشاركت بخش خصوصی در اجرای طرحها، بسته های تشویقی نیز درنظر گرفته شده است.

به گزارش ماین نیوز، قرار است نخستین همایش سالانه انجمن سنگ‌آهن ایران با موضوع چالش‌های پیشرو در تولید و تجارت سنگ‌آهن هفتم اردیبهشت امسال در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۲۶
کد مطلب: 6886