گروه معادن زغال‌سنگ
 
تظاهرات معدنچیان ترکیه در مقابل پارلمان این کشور
گروه معادن >زغال‌سنگ - گروهی از معدنچیان ترکیه از شهر سوما که شاهد یکی از بدترین فجایع معدنی تاریخ این کشور بوده است، روز چهارشنبه با تظاهرات در مقابل پارلمان از دولت خواستند به وعده‌هایش برای بهبود ایمنی عمل کند.

به گزارش ماین نیوز، معدنچیان سوما که در آن 301 معدنچی در انفجار معدن زغال سنگ کشته شدند، اظهار کرد مقامات باید به وعده‌هایشان برای بهبود شرایط کار و استانداردهای ایمنی عمل کنند.

حدود هزار معدنچی معترض در حالی که فریاد می‌زدند 301 همکارمان را فراموش نکرده ایم از میدان مرکزی آنکارا به سمت پارلمان این کشور حرکت کردند. برخی دیگر بنرهایی را با مضمون "ساکت نمانید" در دست داشته اند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، تراژدی در سوما نگرانیها را نسبت به ایمنی ضعیف در ترکیه برانگیخت. این کشور بالاترین آمار تلفات معدنی را در اروپا دارد.

گزارش اولیه از فاجعه معدنی سوما به نقض موارد ایمنی متعدد در این معدن از جمله کمبود دستگاههای سنجش مونوکسید کربن و سقف ساخته شده از چوب به جای فلز اشاره داشته است.

حزب حاکم رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه که 50 درصد از کرسیهای پارلمان را در اختیار دارد، به دنبال این حادثه لایحه ای را برای افزایش ایمنی و شرایط کاری در معادن ارایه کرده است. برخورد دولت با این فاجعه، دولت اردوغان را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تحت فشار قرار داده است.

تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۵
کد مطلب: 11312