گروه صنایع معدنی فولاد
 
مدیرعامل فولاد جلگه رخ تربت حیدریه خبر داد
پیشرفت ۲۷ درصدی پروژه فولاد تربت حیدریه
گروه صنایع معدنی >فولاد - وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه از پروژه صنعتی مجتمع بزرگ فولاد در بخش جلگه رخ شهرستان تربت حیدریه دیدن کرد.
به گزارش ماین نیوز، محمدرضا نعمت زاده در این دیدار گفت: رویکرد وزارت صنعت ، معدن و تجارت بررسی و حل مشکلات پروژه های صنعتی و معدنی در کشور است.

وی با اشاره به موانع پیش روی مجتمع فولاد تربت حیدریه، اظهار کرد: سعی می شود دولت در جهت رفع ال سی این مجتمع در تهران اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: معدنکارانی که سریعتر اقدام به اتمام پروژه های در حال احداث خود داشته باشند دولت مواد اولیه موردنیاز آنان را تامین می کند.

مدیرعامل مجتمع فولاد جلگه رخ تربت حیدریه نیز در این مراسم گفت: این مجتمع بزرگترین پروژه صنعتی شرق کشور است که ظرفیت تولید یک میلیون و 400 هزار تن ورق فولاد در سال را خواهد داشت.

ˈمجید رضوی افزود: اجرای عملیات پروژه مجتمع فولاد تربت حیدریه از سال 1386 به طور رسمی آغاز شده و تمام منابع مالی آن نیز از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه تاکنون 500 میلیارد ریال از سوی سرمایه گذاران هزینه شده است.

وی پیشرفت پروژه مجتمع فولاد تربت حیدریه را حدود 27 درصد عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این مجتمع برای 2800 نفر به طور مستقیم و 15 هزار نفر به طور غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی بیان کرد: احداث واحد فولادسازی تربت حیدریه با استفاده از گندله معدن سنگ آهن سنگان خواف که در فاصله 100 کیلومتری جلگه رخ قرار دارد، انجام می گیرد و از شبکه سراسری گاز، ذخایر آبهای زیرزمینی کافی، شبکه برق 400 ولت بهره مند خواهد بود.

مدیرعامل فولاد تربت حیدریه گفت: امسال با تمهیدات اندیشیده شده 882 میلیون دلار از منابع فاینانس (قرارداد خارجی) به این پروژه اختصاص یافت.

رضوی با اشاره به مشکلات پیش روی فولاد تربت حیدریه افزود: در جهت جذب مبلغ یاد شده از قرارداد خارجی، امیدواریم دولت در جهت رفع ال سی با این مجتمع عظیم فولاد همکاری کند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 11860