گروه صنایع معدنی فولاد
 
در سه ماهه نخست 93 رخ داد؛
تولید ۱۵۲ هزار تن شمش در آهن و فولاد ارفع
گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت آهن و فولاد ارفع در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 152 هزار تن شمش فولادی تولید کرد.
به گزارش خبرنگار ماین نیوز، شرکت آهن و فولاد ارفع که تازه واردترین شرکت فولادی در فرابورس محسوب می شود، براساس اطلاعات و صورتهای مالی حسابرسی نشده در سه ماهه نخست امسال 152 هزار و 482 تن شمش فولادی کرد.
تولید آهن اسفنجی این شرکت نیز در سه ماهه اول امسال به 213 هزار و 424 تن رسید.

ظرفیت تولید شرکت آهن و فولاد ارفع در زمینه آهن اسفنجی 800 هزار تن، در زمینه بریکت آهن اسفنجی 600 هزار تن و در زمینه شمش فولاد چهارگوش 800 هزار تن است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت کارخانجات نورد لوله یاران در مجموع بیش از 70 درصد از سهام شرکت آهن و فولاد ارفع را در اختیار دارند.

از جمله طرح های توسعه این شرکت می توان به احداث یک واحد آهک سازی با ظرفیت تولید 120 هزار تن و احداث یک واحد نورد مقاطع-میلگرد-سیم جمعا با ظرفیت تولید 500 هزار تن در سال است.

شرکت آهن و فولاد ارفع در اسفند ماه سال گذشته با سرمایه 1.9 هزار میلیارد ریالی به عنوان سی و نهمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد.

به گزارش ماین نیوز، در سایت شرکت آهن و فولاد ارفع در بخش معرفی این شرکت آمده است: "با توجه به سياستهاي صنعتي كشور، مبني بر اجراي طرحهاي فولادي و توسعه ظرفيتهاي توليد فولاد كه همواره در برنامه هاي توسعه صنعتي، اقتصادي و اجتماعي (بخصوص برنامه هاي سوم و چهارم و همچنين برنامه پنجم) توجه ويژه اي بدان شده است شركت آهن و فولاد ارفع در تاريخ 1383/12/06 به صورت شركت سهامي خاص با هدف ايجاد كارخانه های آهن و فولادسازي با روش احيا مستقيم، انجام عمليات فولادسازي با روشهاي مختلف ذوب و ريخته گري و نورد فلزات آهني، توليد انواع مقاطع هندسي و احداث واحدها و صنايع وابسته جنبي و پايين دستي در راستاي توسعه صنايع فولاد، تاسيس و طي شماره 242295 مورخ 1383/12/16 در اداره ثبت شركتها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيده است."

گندله موردنياز واحد احيای مستقيم طرح آهن و فولاد ارفع توسط نوار نقاله از واحد گندله‌سازي چادرملو كه در همين سايت واقع شده تامين مي‌شود. ضمن اینکه كنسانتره سنگ آهن موردنياز واحد گندله‌سازي نيز مستقيما توسط مسير ريلي از معادن چادرملو، كه سرمايه‌گذار اصلي اين واحد گندله‌سازي و طرح آهن و فولاد ارفع بوده، تامين مي‌شود.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 11329