گروه اكتشاف و زمين شناسي
 
طرح بزرگ اكتشافي معدني ايميدرو در سيستان و بلوچستان آغاز شد
گروه اكتشاف و زمين شناسي - همزمان با سفر هيات دولت به استان سيستان و بلوچستان،‌ اجراي طرح بزرگ اكتشافي معدني سازمان توسعه و نوسازي معادن ايران در اين استان آغاز شد.
به گزارش ماین نیوز، اين طرح كه بزرگترين طرح اكتشاف معدني بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در كشور است، پهنه جغرافيايي بزرگي را در منطقه سراوان، نوار مرزي استان سيستان و بلوچستان منطقه شمالي اين استان و منطقه ايرانشهر به وسعت 48 هزار كيلومتر مربع را مورد اكتشاف قرار مي دهد.


مهدي كرباسيان، رئيس هيات عامل ايميدرو در اين مورد گفت: هدف از اجراي اين عمليات اكتشافي در مرحله اول افزايش ذخاير معدني كشور در مرحله بعد تو سعه اقتصادي با محوريت بخش معدن و صنايع معدني است. وي افزود : با توجه به استعداد و مزيت هاي سيستان و بلوچستان و مختصات زمين شناسي منطقه احتمال كشف معادن جديد آهن، مس،‌طلا،‌سرب و روي در اين مناطق بسيار زياد است.
وي افزود : در شمال استان احتمال كشف ذخايرمعدني فلزات استراتژيك مانند آنتيموان و فلزات گرانقيمت مانند طلا، مس وجود دارد.

وي استان سيستان و بلوچستان را از لحاظ ذخاير معدني بسيار غني توصيف كرد و افزود : سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران به عنوان يك سازمان توسعه اي پس از عمليات اكتشفاف براي بهره¬برداري از اين معادن نيز برنامه هاي خاصي را تنظيم كرده و براي توسعه صنايع معدني نيز سرمايه گذاري هاي وسيعي اجرا خواهد كرد.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب: 6819