گروه معادن سنگ آهن
 
ايميدرو دو توده معدني گل گهر را واگذار مي كند
گروه معادن >سنگ آهن - ايميدرو بهره برداري از توده هاي معدني 5 و 6 معدن سنگ آهن گل گهر را در قالب «مزايده واگذاري عمليات استخراج و فروش» به بخش خصوصي واگذار مي كند.
به گزارش ماین نیوز، اين برنامه در راستاي اصل 44 قانون اساسي،‌ سياستهاي خصوصي سازي و اهداف كلان دولت، به منظور استفاده از توان بخش خصوصي براي تامين مواد اوليه مورد نياز زنجيره توليد فولاد كشور صورت مي گيرد.

شركتهاي متقاضي كه داراي سابقه فعاليت در زنجيره فولاد هستند ‌و از توانمندي فني و مالي لازم برخوردارند در اولويت قرار دارند.

معدن گل گهر در حال حاضر مشتمل بر 6 توده معدني است كه به عنوان يكي از بزرگترين معادن سنگ آهن كشور محسوب مي شود. اين معدن در 50 كيلومتري جنوب شرق سيرجان در استان كرمان واقع شده است و ميزان ذخيره توده هاي 5 و 6 گل گهر به ترتيب به حدود 25 ميليون و 71 ميليون تن مي رسد.

هدف از برگزاري اين مزايده، تامين سنگ آهن موردنياز زنجيره توليد فولاد كشور در راستاي برنامه هاي تدوين شده چشم انداز توسعه كشور است از همين رو اجراي چنين طرحي با توجه به تسريع در عمليات اجرايي توده هاي مذكور گامي در جهت تامين اهداف كلان اين بخش به شمار مي آيد.

قرار است مزايده واگذاري عمليات استخراج و فروش توده هاي گل گهر 5 و 6 در مرداد ماه جاري برگزار شود.
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 11624