گروه معادن
 
انتقاد شديد ناصرنيا از وزارت صنعت:
وزارت صنعت بودجه سازمان نظام مهندسي معدن را نمي‌دهد
گروه معادن - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: بر اساس قانون نظام مهندسی معدن، سالانه سه درصد از حقوق دولتی معادن باید به این سازمان تخصیص یابد، اما تاکنون بودجه مربوطه اختصاص نیافته است.
به گزارش ماين نيوز، هرمز ناصرنیا اظهار داشت: بودجه سازمان نظام مهندسی معدن ایران بر اساس قانون تعیین شده و عدم تخصیص آن طی سالهای گذشته، مشکلات جدی برای پیاده سازی وظایف این سازمان به وجود آورده است.

به گفته وی، اختصاص سه درصد از حقوق دولتی معادن، بسیاری از مشکلات موجود در بخش معدن، در بعد مهندسی و نظارتی را بر طرف خواهد کرد و گسترش برنامه های آموزشی، نظارتی و فناوری را به دنبال خواهد داشت و فضای جدیدی برای اشتغال فارغ التحصیلان و اعضای سازمان فراهم می کند.

ناصرنیا، شمار اعضای این سازمان را بیش از 30 هزار نفر ذکر کرد و گفت: چنانچه بودجه مصوب در اختیار این تشکیلات قرار گیرد، پیامد موثری در روند فعالیت ها بر جای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه بودجه سال 1392 سازمان نظام مهندسی معدن ایران پنج میلیارد ریال پیش بینی شد که کمتر از رقم سه درصد مزبور بود، اما این رقم هم تخصیص پیدا نکرد و تنها دو میلیارد و 900 میلیون ریال اختصاص یافت.

ناصرنیا افزود: بودجه پیش بینی شده برای سال 93 رقم 42 میلیارد ریال است که چنانچه این میزان تخصیص پیدا نکند، سازمان نظام مهندسی معدن ایران از طریق دیوان عدالت اداری حقوق خود را مطالبه خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه از برگزاری دوازدهمین اجلاس ملی سالانه هیات عمومی نظام مهندسی معدن ایران از سوم تیر ماه جاری در استان یزد خبر داد و گفت: سازمانهای نظام مهندسی معدن که در سطح 31 استان کشور فعالیت دارند، در واقع بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب می شوند که در استانها با سازمانهای تابعه وزارتخانه همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: بالاترین مقام و رکن تصمیم گیرنده سازمان نظام مهندسی معدن ایران، هیات عمومی است که در این اجلاس سالانه، عملکرد سال گذشته و برنامه سال جاری را بررسی و مصوب می کند.

ناصرنیا از بهبود کیفیت طرحهای اکتشاف معدنی به عنوان یکی از دستاوردهای این سازمان یاد کرد و گفت: تاکنون به نتیجه 100 درصد کیفی در این بخش دست نیافته ایم، اما برنامه ریزی در این مسیر دنبال می شود.

وی انجام بازرسی از معادن را به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: 700 مورد بازرسی از نظر تطبیق طرح با برنامه و از لحاظ ایمنی در سال 92 انجام شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، یکی از ابزارهای توسعه معادن را مهارت فنی افراد فعال در آن دانست و گفت: بر این اساس با سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال گذشته تفاهم نامه ای امضا شد که در چارچوب آن کارگران فعال در معادن با اجرای دوره های آموزشی پروانه مهارت دریافت خواهند کرد.

قرار است در حاشیه اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در یزد، نمایشگاهی از توانمندیهای معدنی و صنایع وابسته معدن این استان برگزار شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 10148
 
مرجع : خبرگزاری ايرنا