گروه اكتشاف و زمين شناسي
 
کنگره معدن فرصتی برای همکاری دانشمندان ایرانی و آمریکایی
گروه اكتشاف و زمين شناسي - یک استاد دانشگاه میشیگان غربی آمریکا معتقد است: کنگره علوم زمین در تهران، فرصتی برای گسترش همکاری میان دانشمندان ایرانی و آمریکایی در حوزه علوم زمین محسوب می‌شود و از دعوت خود به همراه هموطن دیگرش در این کنگره ابراز خرسندی کرد.
به گزارش ماين نيوز، فیلیپ میکلین، در سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی علوم زمین گفت: مدیریت منابع آبی به ویژه دریاچه‌ها و رودخانه‌ها حوزه‌ای است که ما علاقه‌مندیم در این کنگره به آن پرداخته شود. وی در ادامه توضیحاتی در خصوص پنج دریاچه بزرگ پیرامون ایالت میشیگان داد و گفت: یکی از پنج دریاچه مذکور در خاک آمریکا واقع است و چهار دریاچه دیگر بین آمریکا و کانادا جریان دارد و برنامه‌های مدیریت این عرصه‌های آبی با همکاری دو کشور صورت می‌گیرد.

این متخصص آمریکایی خاطرنشان کرد: ظرفیت این دریاچه‌ها بالغ بر 22 هزار و 966 مترمکعب است و منبع عمده تامین آب شیرین جمعیت 40 میلیون نفری پیرامون آن است که 30 درصد جمعیت کانادا و 10 درصد جمعیت آمریکا را پوشش می‌دهد.

میکلین، جمعیت انبوه آبزیان این دریاچه‌های بزرگ، وجود گونه‌های مهاجم ماهیان، انواع سموم و آلاینده‌ها، گسترش مناطق ساحلی و نابودی زیستگاه حیوانات را از جدی‌ترین معضلات این دریاچه‌ها عنوان کرد. وی تاثیر منفی تغییرات اقلیمی زمین در افزایش تبخیر و کاهش سطح آب دریاچه‌ها را یادآور شد و گفت: آلودگی آب دریاچه‌ها طی 40 تا 50 سال اخیر با اقداماتی که در آمریکا و کانادا انجام شده کاهش یافته و میزان فسفر ناشی از وارد شدن بقایای شوینده‌ها کاهش یافته است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 3766