گروه صنایع معدنی فولاد
 
مذاکره با فولاد مبارکه برای تکمیل ورزشگاه نقش‌جهان
گروه صنایع معدنی >فولاد - معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: مذاکراتی با شرکت فولاد مبارکه برای تکمیل هرچه سریعتر نقش‌ جهان انجام شده و باید تلاش کنیم که این ورزشگاه را به سرعت تکمیل کنیم.
به گزارش ماين نيوز، محمدعلی طرفه درباره پروژه ورزشگاه نقش جهان اصفهان اظهار کرد: اقداماتی که پیرامون ورزشگاه نقش جهان انجام شده این است که فاز نخست این ورزشگاه را با کمک مجتمع فولاد مبارکه به بهره‌‌برداری برسد که رقمی هم اختصاص داده شد اما متاسفانه فاز یک تکمیل نشد.

وی افزود: پیگیر‌هائی برای تعیین تکلیف این ورزشگاه انجام شده که به دلیل عدم تامین اعتبار پروژه فعال نیست و با وجود انتظارات فراوانی که بوده،هنوز وضعیت نهائی و زمان بهره‌برداری آن قطعی نشده است.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: دستگاه اجرايی پروژه نقش جهان، دستگاه اجرائی ملی شرکت توسعه بوده و متاسفانه استان نقشی در اجرای این پروژه ندارد، پیگیر‌ي هايی از چند حیث انجام شده، یکی اینکه بتوانیم علاوه بر اعتبارات دولتی منبع تامین اعتبار برای این پروژه در نظر بگیریم و مکانیزی که در لایحه بودجه وجود دارد این بوده که بتوانیم این طرح‌های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی بیان کرد: مذاکراتی با مدیریت مجتمع فولاد مبارکه انجام شده که یکی از واحدهايی که توانايی و علاقه انجام این کار را دارد مجتمع فولاد است.

طرفه خاطرنشان کرد: مدیریت اجرائی این ورزشگاه که در حال پیگیری بوده که بتوانیم اختیارات استان را مدیریت پروژه بیشتر کنیم و پیشنهاد دادیم که اداره‌کل ورزش و جوانان وارد شود تا بتوانیم مدیریت محلی داشته باشم و در اجرای آن تسریع شد که جلساتی با ورزش و جوانان ومجتمع فولاد تشکیل شده که قرار بر این شد که از طرف وزارت ورزش و جوانان این موضوع پیگیری و تعیین تکلیف شود که با تقویت اختیارت استان در مدیریت این پروژه، برنامه‌ریزی در تامین اعتبار آن صورت بپذیرد.

وی افزود: ظرفیت‌هايی برای تامین اعتبار ورزشگاه نقش جهان وجود دارد اما هنوز فعال نشده و با اطلاعاتی که داریم با توجه به بدهی‌هائی که پیمانکار پروژه داشته، در حال حاضر فعالیت چشم‌گیری در این ورزشگاه انجام نمی‌شود.

معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به استهلاک برخی از قسمت‌های ساخته شده در ورزشگاه نقش جهان بیان کرد: این مشکل را در خیلی از سرمایه‌گذاری‌هائی که به موقع به بهره‌برداری نرسیده داریم و در واقع شاهد استهلاک این سرمایه‌گذاری هستیم و رویکردی که دولت دارد این است که باید تلاش شود که طرح‌هائی که بالای 80 درصد پیشرفت داشتند به بهره‌برداری برسانیم و باید تلاش کنیم که این سرمایه‌گذاری عظیمی که از منابع ملی و استانی هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 11776