گروه معادن
 
سرقینی در گفت‌وگو با ماین نیوز پاسخ داد:
سه ماده معدنی اولویت دار سیستان و بلوچستان کدامند؟
گروه معادن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت مس، طلا و آهن را سه اولویت دولت در بخش معدن در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد.
جعفر سرقینی در گفت وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره نتایج سفر اخیر هیئت دولت به استان سیستان بلوچستان در حوزه معدن اظهار کرد: سفر خوبی به استان سیستان و بلوچستان داشتیم و در این سفر پهنه های اکتشافی ایمیدرو را در این استان نهایی کردیم و قرار است کار اکتشاف در این پهنه ها هرچه زودتر آغاز شود.

او با بیان اینکه مس، طلا و آهن سه ماده معدنی اولویت دار برای فعالیتهای معدنی در استان سیستان و بلوچستان است، گفت: البته در استان سیستان و بلوچستان مواد معدنی دیگری مانند قلع و آنتیموان نیز وجود دارند اما اولویت اصلی کار روی سه ماده مس، طلا و آهن است.

به گزارش ماین نیوز، همزمان با سفر هيئت دولت به استان سيستان و بلوچستان،‌ اجراي طرح بزرگ اكتشافي معدني سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنایع معدنی ايران (ایمیدرو) در اين استان آغاز شد.

اين طرح كه بزرگترين طرح اكتشاف معدني بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در كشور است، پهنه جغرافيايي بزرگي را در منطقه سراوان، نوار مرزي استان سيستان و بلوچستان منطقه شمالي اين استان و منطقه ايرانشهر به وسعت 48 هزار كيلومتر مربع را مورد اكتشاف قرار مي دهد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۴۴
کد مطلب: 6887