پایگاه خبری ماین نیوز 24 فروردين 1398 ساعت 23:24 https://www.minews.ir/fa/doc/news/46253/چادرملو-همواره-کنار-مصیبت-دیدگان-بوده-هست -------------------------------------------------- مدیر عامل چادرملو: عنوان : چادرملو همواره در کنار مصیبت دیدگان بوده و هست -------------------------------------------------- در پی کمک قابل توجه 100 میلیارد تومانی چند شرکت بزرگ معدنی و فولادی به سیل زدگان کشور، در گفت و گویی با مهندس محمود نوریان مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو بعنوان یکی از شرکت های که همواره در امور خیر خواهانه پیشگام بوده در خصوص اهمیت مشارکت بنگاه های اقتصادی در امور خیر خواهانه اظهار داشت : مسئولیت اجتماعی تکلیفی است که همه اقشار یک جامعه نسبت به انجام آن موظف و مکلف هستند، حال نسبت، میزان و نوع آن متناسب با جایگاه و موقعیت اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است. متن : به گزارش ماین نیوز، وی ضمن ابراز تاسف و تاثر از خسارات سنگین سیل به برخی از هموطنان افزود: هنگامی که هر یک از افراد جامعه برای حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان در حوادث غیر مترقبه به یاری هموطنان خود بر می خیزند در حقیقت به مسئولیت اجتماعی خود عمل می کنند. بدیهی است این تکلیف در ابعاد بزرگ تر آن برای دستگاه ها، نهادها، واحدهای خدماتی و تولیدی و صنعتی و بنگاه های اقتصادی که به نوعی از منابع عامه بهره می گیرند سنگین تر است. در واقع، مسئولیت اجتماعی تنها مختص سازمان های بزرگ و سودآور نیست، بلکه همه افراد جامعه را به نسبت برخورداری آنها از منافع عمومی نیز در برمی گیرد. وی گفت: چادرملو در گذشته هم کمک های قابل توجهی به زلزله زدگان استان کرمانشاه و خانواده های مصیبت دیده حادثه معدن زغال سنگ زمستان یورت نموده است و اکنون نیز مبلغ 12 میلیارد تومان برای کمک به خانواده های آسیب دیده از سیل اخیر کشور اختصاص داده است. نوریان با اشاره به اینکه چادرملو از جمله شرکت هایی است که در اینگونه شرایط به یاری نیازمندان و یا مصیبت دیدگان می شتابد تا به وظیفه انسانی و اجتماعی خود عمل کند افزود: هر سازمانی ملزم است تا در جهت حل مشکلات، مسائل و بهبود کیفیت زندگی کارکنان، و به سهم خود، رفع برخی نیازهای اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی جامعه متاثر از فعالیتش همت گمارد. در این خصوص نیز شرکت چادرملو تلاش نموده علاوه بر انجام تعهدات خود در چارچوب قوانین کار نسبت به کارکنان، اعم از کارگران و کارشناسان و مدیران، در حد امکان بخشی از نیازهای رفاهی و اجتماعی و فرهنگی آنها را نیز تامین نماید. از طرفی این شرکت طی سال ها فعالیت در شهرستان اردکان یزد با تمام توان خود با مشارکت سازمان ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی در جهت رفع نیازها و ارتقاء کیفیت زندگی ساکنین و با رعایت الزامات قانونی، سالانه میلیاردها ریال صرف بهبود اوضاع اجتماعی این منطقه در زمینه های علمی آموزشی - بهداشتی - فرهنگی - مذهبی - ورزشی - محرومیت زدایی، خدمات و فعالیت های اجتماعی، کمک های بلاعوض و عام المنفعه به مراکز فرهنگی - هیات های ورزشی - صندوق های قرض الحسنه - مراکز دینی و مساجد - مدارس - انجمن های خیریه - مراکز علمی و آموزشی - کمیته امدام امام خمینی - سازمان منابع طبیعی و محیط زیست می نماید. نوریان با اشاره به این مطلب که سازمان ها و بنگاه های اقتصادی مسئولیت پذیر و متعهد، پیش از بروز معضلات و مشکلات و پیش از آنکه درخواستی از آنها شود باید بر مبنای اصول تبیین شده خود، در برابر بحران های آتی که ممکن است جوامع را به مخاطره بیاندازد پیش بینی های لازم و اقدامات عملی انجام دهند گفت: شرکت چادرملو با اعتقاد راسخ در تحقق این امر با پیش بینی بحران آینده کشور به ویژه مناطق کویری در تامین آب شرب، همراه دو شرکت گل گهر و مس سرچشمه با تدبیری دور اندیشانه از چند سال پیش اقدام به عملی ساختن طرح شیرین سازی آب خلیج فارس و انتقال به مناطق مرکزی ایران از جمله استان یزد و شهرستان اردکان نموده است. برای اجرای این طرح عظیم ملی و استراتژیک، 15 هزار ميليارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده که تا کنون بخشی از آن تامین و پرداخت شده است.