پایگاه خبری ماین نیوز 21 فروردين 1398 ساعت 10:40 http://www.minews.ir/fa/doc/news/46228/رشد-۲-درصدی-تولید-گندله-فولاد-مبارکه-اصفهان -------------------------------------------------- عنوان : رشد ۲ درصدی تولید گندله در فولاد مبارکه اصفهان -------------------------------------------------- مدیرعامل فولاد مبارکه گفت:میزان تولید گندله در سال ۹۷ نسبت به سال قبل با ۲ درصد رشد مواجه شدو میزان تولید محصولات گرم نیز در دو شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا به ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسید که ۵۰ هزار تن از برنامه‌ریزی قبلی بیشتر است. متن : به گزارش ماین نیوز، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص عملکرد فولاد مبارکه در سال ۹۷ و برنامه های این شرکت در سال رونق تولید اظهار کرد: عملکرد فولاد مبارکه در سال ۹۷ بسیار موفقیت آمیز بود و این شرکت توانست در اغلب بخش ها، اهداف ترسیم شده قبلی را محقق کند. وی با اشاره به تولید ۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندله در این شرکت خاطرنشان کرد: میزان تولید گندله در سال ۹۷ نسبت به سال قبل با ۲ درصد رشد مواجه شد و میزان تولید محصولات گرم نیز در دو شرکت فولاد مبارکه و فولاد سبا به ۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسید که ۵۰ هزار تن از برنامه ریزی قبلی بیشتر است. مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه افزود: میزان تولید محصولات سرد یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن بوده و این یعنی تولید محصول مذکور، ۱۰۰ هزار تن بیشتر از برنامه محقق شده است. به گفته عظیمیان، این شرکت توانسته در تولید محصولات پوشش دار نیز از برنامه قبلی خود فراتر رود و ۲۹۳ هزار تن تولید برسد. وی همچنین تصریح کرد: با اتکا به توان داخلی توانستیم کلیه آهن اسفنجی مورد نیاز کوره های قوس الکتریکی و همچنین تختال مورد نیاز ناحیه نورد گرم را فراهم کنیم. مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص تأمین الکترود گرافیتی و مواد اولیه تولید فولاد نیز اظهار داشت: تمرکز جدی بر تأمین این اقلام صورت گرفته و تمام مذاکرات انجام شده با مراجع ذی ربط، در حال اجرایی کردن اقداماتی هستیم تا چالشی در تولید و سودآوری فولاد مبارکه ایجاد نشود. عظیمیان یادآور شد: برنامه شرکت در سال ۹۷، افزایش اتکا به تجهیزات داخلی و افزایش توان بومی سازی صنعت فولاد است. وی در تبیین نقشه راه فولاد مبارکه نیز تصریح کرد: در نقشه راه فولاد مبارکه تا سال ۱۴۰۰، دست یابی به سودآوری پایدار با حفظ سطح فروش محصولات، تمرکز بر تولید محصولات ویژه، ارتقای بهره وری، مدیریت هزینه ها، بهینه سازی ترکیب سبد سرمایه گذاری ها و حفظ رضایت مشتریان مورد تأکید قرار گرفته اند.