به گزارش ماین نیوز، موینگا آتانگا، مدیرعامل شرکت راه آهن زامبیا اظهار کرد که بیشتر این پول برای افزایش ظرفیت حمل سنگ، کنسانتره و کاتد مس از 10 هزار تن در ماه به 240 هزار تن هزینه خواهد شد.
به گفته وزیر معادن زامبیا، حمل مس از طریق ریلی ارزانتر از حمل جاده ای است.
این کشور که دومین تولیدکننده بزرگ مس در آفریقاست، درصدد دو برابر کردن تولید این فلز نهایی به 1.5 میلیون تن تا سال 2016 است. میزان تولید مس زامبیا در سال گذشته با 0.6 درصد افزایش به 790 هزار و هفت تن رسید.