گروه صنایع معدنی سیمان
 
مدیرعامل یکی از شرکت‌های ریلی اعلام کرد
افزایش صادرات ریلی سیمان به ۳۰۰۰تن در سال ۹۳
کندی تخلیه و بارگیری گلوگاه شرکت‌ها است
گروه صنایع معدنی >سیمان - مدیرعامل یکی از شرکت‌های ریلی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مشکل اغلب شرکت‌های ریلی روند کند تخلیه و بارگیری کالا، نبود سیستم‌های نوین تخلیه و دولتی اداره شدن آنها است، گفت: در سال جاری صادرات سیمان به تاجیکستان از 2000 تن به 5000 تن می‌رسد.
به گزارش ماين نيوز، محمد ساطعی  اظهار داشت: طبق آمار موجود در حال حاضر ناوگان در سیر راه‌آهن شامل 447 دستگاه لکوموتیو بوده که از این تعداد 395 دستگاه دراختیار راه‌آهن و 52 دستگاه از آن بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: از مجموع 22 هزار و 345 واگن باری موجود، تعداد 21 هزار و 148 دستگاه متعلق به بخش خصوصی و یک هزار و 197 واگن دراختیار راه‌آهن است، ضمن آنکه طبق اعلام راه‌آ‌هن جمهوری اسلامی ایران مجموع 2 هزار و 154 دستگاه واگن مسافری به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شده است.

* بخش بار و مسافر در ناوگان ریلی باید به تفکیک عمل کنند


ساطعی با تأکید بر ضرورت تفکیک ناوگان حمل و نقل باری از مسافری، بیان کرد: با توجه به تفاوت‌های گسترده و چشمگیری که در دو حوزه حمل بار و مسافر وجود دارد و رویکردهای مدیریتی مختلف آن دو حوزه و نیز با توجه به فرآیندهای جاری مرتبط با هریک از حوزه ها، مدیریت کردن در سطح کلان برای شرکت‌هایی که هم در زمینه بار و هم در زمینه جابه‌جایی مسافر فعالیت دارند ‌دشوار است.

وی ادامه داد:‌ ‌هماهنگی و تقسیم وظایف در انجام امور واگن‌ها نظیر تعمیر و نگهداری، تجهیز و راه‌اندازی واگن‌ها، تلاش برای کسب رضایت مشتری در حوزه حمل بار و ایجاد ایمنی و راحتی سفر برای مسافر و سایر مسائلی که از این دست وجود دارند، مدیریت متمرکز برای انجام همزمان امور مسافری و باری را دچار نابسامانی می‌کند و به دلیل حجم بالای کار، افت کیفیت و کاهش عملکرد مطلوبیت دور از انتظار نیست.

مدیرعامل سینا ریل پارس یادآور شد: در همین راستا تفکیک رشته فعالیت‌های مربوط به حمل بار و مسافر امری ضروری است.

* افزایش واگن‌های باری‌ به 700 دستگاه در سال 93‌

وی اظهار داشت: ناوگان باری شرکت سیناریل پارس شامل واگن‌های ملکی و استیجاری است که در سال 92، این رقم حدود 400 واگن و در سال 93، به حدود 700 واگن خواهد رسید.

ساطعی ادامه داد: نوع بار شرکت شامل بارهای مواد معدنی و سنگ‌آهن با استفاده از واگن های لبه بلند، حمل مواد سوختی با استفاده از واگن‌های مخزن دار و حمل سود مایع یا سود سوزآور است؛ گندله، مواد سوختی، سود سوزآور، سیمان و روغن از عمده‌ترین نوع بارهای حمل شده شرکت بوده است.

وی اضافه کرد: برای تقویت بنیه ناوگانی و رسیدن به حد مطلوب برنامه‌های مختلفی ‌پیش‌بینی شد که‌ عموماً بر مبنای افزایش تعداد ناوگان موجود در اختیار شرکت به صورت خرید داخلی، خارجی و اجاره زمانی واگن است.

* افزایش صادرات ریلی سیمان به 3000 تن در سال جاری

ساطعی اظهار داشت: در خصوص تقویت روابط تجاری ‌بین‌المللی کالا در بخش ریلی، تمهیداتی نظیر برقراری ارتباطات مورد نیاز با صاحبان کالا و یا خریداران خارجی اندیشیده ایم؛ البته این امر نیازمند توسعه زیرساخت‌های زیر بنایی و کسب مهارت‌های لازم و اخذ مجوزها بر اساس استانداردهای موجود است.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه برای انجام تعدادی واگن‌های روسی اجاره کرده‌ایم، همچنین از نمونه‌های عملیاتی شده حمل بین‌المللی کالا در سال گذشته میتوان به قرارداد صادراتی حمل سیمان از سیرجان به تاجیکستان به میزان 2000 تن و قرارداد وارداتی حمل روغن از ترکمن باشی به ایستگاه ری به میزان 3000 تن اشاره کرد.

مدیرعامل این شرکت ریلی افزود: در سال جاری صادرات سیمان به بیش از 3000 تن ‌خواهد رسید.

* احداث سیستم واگن برگردان در سایت فولاد کاوه جنوب

وی اضافه کرد: در واحد تحقیق و پژوهش پروژه‌ای نظیر احداث واگن برگردان در سایت فولاد کاوه جنوب بررسی شد که فاز تحقیقاتی آن تقریباً تمام شده و گزارش مفصلی هم در این رابطه تدوین شده است.

ساطعی افزود: با انجام این پروژه، محدودیت‌ها در گلوگاه‌های تخلیه رفع می‌شود و موجب افزایش کارآیی و بهره‌وری خواهد شد.

وی ادامه داد: البته این امر در کنار تلاش برای افزایش بهره‌وری خطوط منتهی به جنوب باید صورت بگیرد که فتح بابی برای ورود شرکت به بحث پروژه ی برقی سازی محور بافق- بندرعباس است.

ساطعی بیان کرد: همچنین طراحی و ساخت محصولات جدید در ناوگان حمل بار که فرآیند حمل را تسریع بخشیده و تسهیل می‌کند نظیر کانتینرهای بدون سقف، از دیگر فعالیت‌های بوده که در سال 92 ‌عملیاتی شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 7339
 
مرجع : فارس