مدیرعامل جدید هپکو خبر داد:

ساخت ماشین‌آلات مورد نیاز ستاد بحران سازمان راهداری توسط هپکو

خبرگزاری ايسنا , 15 خرداد 1398 ساعت 0:44

مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: شرکت درگیر هیچ بحرانی نیست، با کم شروع می‌کنیم، اما به کم قانع نخواهیم بود.


به گزارش ماین نیوز، محمدحسین شهسوار در اولین نشست مطبوعاتی خود به عنوان مدیرعامل جدید شرکت هپکو با بیان اینکه از ۳۰ خرداد ۹۷ به عنوان هیأت مدیره و قائم مقام در شرکت هپکو حضور دارم و به دلیل این آشنایی و حضور، ادامه کارم در شرکت دشوار نیست، بیان کرد: اگر صنعت را یک قوم در نظر بگیریم شرکت هپکو بزرگ این قوم است که دارای برخی مشکلات است.

وی یکی از مشکلات شرکت هپکو که از بدو ورود تاکنون همچنان با آن درگیر است را تغییر ساختار دانست و گفت: ساختار شرکت به روز نیست و به لحاظ فیزیکی و متافیزیکی افت کرده است و تمام تلاش مجموعه مدیریتی شرکت متمرکز بر بازگرداندن هپکو به دوران اوج و بازگشتن اعتماد عمومی است که طی ۱۱ ماه اخیر تا حدودی در این عرصه موفق بوده ایم.

شهسوار تاکید کرد: واحب عینی بر خود می دانم که بزرگی و آوازه نام هپکو را حفظ کنم و طی این مسیر، دانایی، تفکر و ایثار نیاز دارد، امروز زمان کار است، باید حاشیه را فراموش کرده و به متن (تولید) پرداخت تا به اوج بازگردیم. شرکت ۹ هزار و ۷۶۰ سهامدار خرد دارد که در بدترین شرایط بازار با ایثار، سهام هپکو را خریدند، باید این بزرگی به هپکو بازگردد.

وی با بیان اینکه سعی بر این است که هزینه مازاد به شرکت تحمیل نشود، افزود: در سال جاری یک ریال حقوق مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و قائم مقام‌های شرکت افزایش نداشته است، اما حقوق پرسنل و مزایای آنها افزایش سنواتی خواهد داشت و به صورت کامل پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت هپکو با اشاره به رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مبنی بر اینکه "انحصار، یک جا ماندن و محدود به مرز بودن رونق تولید به دنبال ندارد و باید به خارج از مرزها رفت" بیان کرد: بر همین اساس در اقلیم کردستان عراق به دنبال ایجاد یک کارگاه به نام شرکت هپکو هستیم که کار رایزنی و برنامه ریزی آن از سه ماه پیش آغاز شده است تا فعالیت‌های خارج از مرز را داشته باشیم. هپکو همچنان برای تأمین ۴۵ درصد قطعات خود وابسته به خارج از کشور است و متأسفانه مدیران قبلی، داخلی سازی محصولات را دنبال نکرده اند به همین دلیل برای تأمین نیازهای داخل کشور همسایه انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: اقلیم کردستان به لحاظ بعد مسافت نزدیک به استان مرکزی است، امکانات لازم را در اختیار دارد و با کشورهای دیگر گردش مالی راحتی دارد و در واقع به مانند یک منطقه آزاد اقتصادی است که می‌توان یک هپکوی کوچک در این منطقه ایجاد کرد که زمینه خرید و وارد کردن قطعات به کشور فراهم می‌شود و این بن بست ایجاد شده به واسطه تحریم‌ها از بین می‌رود.

شهسوار با اشاره به قراردادهای کاری شرکت هپکو بیان کرد: قرارداد با سازمان راهداری کشور در اسفندماه انجام شد و با پرداخت پیش پرداخت، کار آغاز می‌شود همچنین با وزیر راه تفاهم شد که ۶۰ دستگاهی که باید برای آنها ساخته شود به ۷۵ دستگاه افزایش یابد که ارزش این قرارداد ۷۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: به گفته سازمان مدیریت بحران در سیل اخیر، این سازمان غافلگیر شد و ستاد بحران سازمان راهداری نتوانست مسیرها را باز کند به همین دلیل تصمیم بر این است که یک ستاد بحران کشوری در تهران مجهز به انواع ماشین آلات راهداری و راهسازی و کامیون ایجاد شود و مقرر شده است که تمامی ماشین آلات ستاد بحران (حدود ۳۰ دستگاه) به صورت پرداخت نقدی توسط هپکو فراهم شود، همچنین یک میلیارد یورو برای حفظ اشتغال در کشور تصویب شده است که در آخرین دیدار مدیرعامل سابق با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مقرر شد که منابع ۲۴۰۰ دستگاه که قرارداد قبلی شرکت است، از محل حفظ اشتغال تأمین شود و امیدواریم که برای سال جاری زمینه ساخت ۴۸۰ دستگاه فراهم شود.

مدیرعامل هپکو با اشاره به تصمیم استاندار مرکزی مبنی بر خرید لودر از هپکو با استفاده از بودجه ۳۰ میلیارد تومانی دهیاری‌ها گفت: در دیدار با شهردار اراک نیز مقرر شد بدهی شرکت به شهرداری در قالب ماشین آلات مورد نیاز در فضای سبز و آسفالت پرداخت شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر توجه به موضوع نماینده فروش در شرکت فراموش شده است. در اولین فرصت ۳۱ نماینده فروش و خدمات پس از فروش شرکت در کشور دعوت خواهند شد و به تمامی آنها اعتبار، اختیار و اقتدار داده می‌شود و قطعاً نمایندگان فروش در استان‌ها به اندازه نماینده فروش در تهران اختیار خواهند داشت که این امر قطعاً نفس تازه ای در روح هپکو خواهد دمید، همچنین پذیرای سرمایه گذاران نیز خواهیم بود، مسلماً این سرمایه گذاری بیشتر از سود بانکی به صرفه تر خواهد بود.

شهسوار در خصوص معوقات کارگری و پرسنل شرکت گفت: طی ۱۱ ماه اخیر هیچ گونه عقب افتادگی در حقوق کارگران و پرسنل هپکو حادث نشده است و این رویه حفظ انگیزه تولید در شرکت ادامه خواهد یافت، تنها چند ماه در سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ حقوق کارگران عقب افتاد و تصمیم بر این است که معوقات جمع بندی شده و از مرداد ماه به صورت اقساط ۲۴ ماهه همراه با حقوق پرداخت شود، همچنین طی ۳ ماهه گذشته حقوق پرسنل از طریق فروش کالا تأمین شده است و پرداخت‌ها از محل وام و تسهیلات نبوده، از وام ۹۰ میلیارد تومانی هپکو در سال ۹۷، هنوز ۵۹ میلیارد تومان آن باقیست که برای خرید مواد اولیه در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید براینکه مدیریت مشارکتی در شرکت مدنظر است و این امر تصمیم سازی را ساده‌تر می‌کند، اضافه کرد: شرکت طی ۱۱ ماهه اخیر تمامی مطالبات دارایی را پرداخت کرده و تنها مقداری بدهی مالیات بر ارزش افزوده مربوط به سال‌های گذشته مانده است، همچنین بدهی بانکی هپکوی اراک نیز کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان است، قطعاً همان نهضت و رویه مدیرعامل سابق شرکت (صادقیان) ادامه خواهد داشت، اما مسلماً به سرعت نمی‌توانیم به تولید ۲ هزار دستگاه در سال ۸۸ و ۸۹ بازگردیم، با تولیدات کوچک آغاز می‌کنیم اما اهداف کوچک نداریم و امور کاملاً براساس یک استراتژی مشخص پیش می‌رود.

مدیرعامل هپکو تصریح کرد: ما خواستار روشن ماندن چراغ هپکو هستیم، هپکو در حال حاضر هیچ بحرانی ندارد، پول هست، کار هست، استراتژی کاری نیز تدوین شده است، مواد اولیه خریداری می‌شود، با کم شروع می‌کنیم اما به کم قانع نخواهیم بود و می‌خواهیم با تنوع در تولید به دوران اوج بازگردیم.

شهسوار در خصوص سهامدار شرکت گفت: سازمان خصوصی سازی به دنبال یک سهامدار واقعی است تا شرکت را واگذار کند، این سازمان این بار با توجه به مشکلات گذشته محکم پای کار ایستاده است و هپکو را به سرمایه گذاری واگذار می‌کند که سرمایه بیاورد و برای رونق تولید نگاهی بلندمدت داشته باشد.


کد مطلب: 46913

آدرس مطلب: http://www.minews.ir/fa/doc/news/46913/ساخت-ماشین-آلات-مورد-نیاز-ستاد-بحران-سازمان-راهداری-توسط-هپکو

ماین نیوز
  http://www.minews.ir