جلوه جديد «مشتري مداري» در مجتمع فولاد خراسان

خبرگزاری آریا , 28 اسفند 1397 ساعت 15:02

شرکت مجتمع فولاد خراسان، به عنوان يکي از شرکت هاي پيشرو فولادي کشور با پياده سازي نظام يکپارچه اندازه گيري و پايش رضايت مشتريان استاندارد بين المللي اندازه گيري و پايش رضايت مشتريان(ISO 10004:2018) را کسب کرد.


به گزارش ماین نیوز، يکي از جديد ترين استاندارد ها در حوزه مشتري مداري ، استاندارد بين المللي «اندازه گيري و پايش رضايت مشتري» (ISO 10004:2018) مي باشد که چهره جديدي از سازمان را در ذهن مشتريان به عنوان يک سازمان مشتري مدار ترسيم مي کند.

مديريت فروش شرکت مجتمع فولاد خراسان اظهارکرد: استاندارد اندازه گيري و پايش رضايت مشتري اصولي را براي تعريف و اجراي فرايند هاي کنترل و اندازه گيري رضايتمندي مشتريان فراهم مي آورد.
مهندس بختياري افزود: اطلاعات به دست آمده از اولين دوره پايش و اندازه گيري رضايت مشتريان بر اساس استاندارد 10004 که در شهريور و مهر ماه 1397 صورت گرفت، نشان از مشارکت 170 مشتري از گروه مشتريان محصولات نوردي، محصولات فولاد سازي، محصولات احياء مستقيم و مشتريان صادراتي داشت که به صورت کمي و کيفي مورد نظرسنجي قرار گرفته بودند.

مسئول اجراي نظرسنجي و پايش استاندارد مذکور در شرکت مجتمع فولاد خراسان نيزگفت: نظرسنجي به صورت کمي با استفاده از پرسش نامه منحصر به فرد براي هر گروه از مشتريان انجام شد که با استفاده معيار هاي «ميزان رضايت»، «اهميت براي مشتري» و «نمره درمقايسه با رقبا» مورد پايش و تجزيه و تحليل قرار گرفتند.

سعيدآتشي افزود: نظرسنجي به صورت کيفي نيز به وسيله جلسات و طرح سوالات از پيش تعيين شده براي هر گروه از مشتريان صورت گرفت که در انتها با شناخت متغيير هايي که داراي پايين ترين ميزان رضايت بوده اند، اصلاح فرايند هاي مربوط در دستور کار قرار گرفت تا در دوره هاي بعدي نظرسنجي اثرات اين اصلاحات مورد بررسي قرار گيرد.

مسئول اجراي نظرسنجي و پايش استاندارد مجتمع فولاد خراسان تصريح کرد: اهداف اجراي استاندارد بين المللي اندازه گيري و پايش رضايت مشتريان را، که يکي از مدرن ترين سيستم هاي بازاريابي و بازارشناسي بين المللي مي باشد، شناسايي مستمر و دائمي انتظارات مشتريان (فعلي و بالقوه) و نيز فراهم کردن «سيستم مناسبي براي جمع آوري واقعي و صحيح داده ها» (بدون اثرگذاري) عنوان نمود و افزود: در چشم انداز اجراي اين نظام کيفيتي، ايجاد سيستم علمي براي تجزيه و تحليل داده ها، کسب بازخورهاي مناسب براي بهبود (اعم از بهبود سازماني، بهبود محصولات و بهبود خدمات) و در نهايت پايش دائم رضايت مشتري مد نظر سازمان مي باشد.


کد مطلب: 46132

آدرس مطلب: http://www.minews.ir/fa/doc/news/46132/جلوه-جديد-مشتري-مداري-مجتمع-فولاد-خراسان

ماین نیوز
  http://www.minews.ir