صادرات برای فولاد هرمزگان مانند آب برای ماهی است
اخبار فلزات , 9 آبان 1397 ساعت 19:56
مهر ماه روز ملی صادرات بود و از شرکتهای برتر در این زمینه تقدیر به عمل آمد. شرکت فولاد هرمزگان طی سه سال گذشته توانسته است با اتخاذ استراتژیهای صحیح در بازار، خود را جزو برترین صادرکنندگان قرار دهد.
به گزارش ماین نیوز، مسعود سروشی، رئیس برنامهریزی و تحقیقات بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان، در خصوص صادرات شرکت فولاد هرمزگان و علل موفقیت این شرکت در بازارهای صادراتی گفت: شرکت فولاد هرمزگان در سال گذشته چیزی در حدود یک میلیون و 100 هزار تن تختال به بازارهای جهانی صادر کرد. در سال جاری نیز قرار است به همین میزان و حتی بیشتر به بازارهای جهانی صادرات داشته باشد. در حال حاضر تختال فولاد هرمزگان بهعنوان یک برند شناخته شده در سطح جهان مطرح است و توانسته بازارهای خوبی در میان کشورهای مصرفکننده پیدا کند.
صادرات برای فولاد هرمزگان مانند آب برای ماهی است
وی افزود: شرکت فولاد هرمزگان با اتخاذ استراتژیهای صحیح، توانسته است طی سه سال اخیر، حضور خود را در بازارهای جهانی تثبیت کند. با توجه به مزیتهایی مانند دسترسی به آبهای آزاد و بندر، فولاد هرمزگان باید خود را به صادرات مقید میکرد و به عبارت بهتر این شرکت در جاده یکطرفه قرار داشت. برای این منظور تمام اهتمام و استراتژیها بهسمت بازارهای صادراتی معطوف شد. یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت این شرکت در صادرات، بازاریابی بهموقع، دقیق و موثری بوده است که در مناطق مختلف دنیا انجام شد. بهطوری که بازارهای هدف بهطور دقیق مورد شناسایی قرار گرفتند و مطالعات بازار گستردهای در مورد آنها صورت گرفت.
سروشی دیگر دلیل موفقیت صادراتی فولاد هرمزگان را تولید محصولات بسیار کیفی و خاص خود چه از نظر ابعاد و چه از نظر ترکیب شیمیایی دانست و بیان کرد: فولاد هرمزگان توانسته است با تولید محصولات ویژه، نیاز بسیاری از مشتریان صادراتی را برآورده سازد. این امر بهویژه از نظر مشتریان در زمینه آنالیزهای شیمیایی و ابعاد و کیفیتهای خاص مهم بود و این شرکت توانست نظر مشتریان را تامین کند. طبیعی است که وقتی نظر مشتریان در مورد یک محصول برآورده شود، به انجام سفارش و ادامه ارتباط رغبت بیشتری نشان میدهند.
رئیس برنامهریزی و تحقیقات بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان، دیگر عامل موفقیت شرکت فولاد هرمزگان در بازارهای جهانی را اتخاذ رویکرد توسعه صادرات از سوی مدیریت ارشد این شرکت معرفی کرد و افزود: دیدگاه رهبران سازمان نسبت به رویکرد کلی شرکت، جهتگیریها و استراتژیها بسیار مهم است. پس از تغییر مدیریت در فولاد هرمزگان در دو سال اخیر، رویکرد این شرکت به سمت تثبیت در بازارهای صادراتی رفت. بنابراین رویکرد و راهنماییهای مدیریت ارشد به افزایش میزان صادرات و تثبیت آن در بلندمدت، کمک شایانی کرد.
وی در پایان با اشاره به اینکه صادرات برای شرکت فولاد هرمزگان مانند آب برای ماهی است، ابراز امیدواری کرد: از این فولادساز با اعطای مشوقهای صادراتی، یارانه، اسکله اختصاصی و... حمایت شود. اعطای مشوقهای صادراتی باعث تقویت صادرکنندگان و افزایش قدرت رقابت آنها در بازارهای جهانی میشود. چشمانداز فولاد هرمزگان بسیار روشن و مطلوب است. در واقع شرکت فولاد هرمزگان با اتخاذ استراتژی صحیح، آینده خود را بهدرستی ترسیم میکند. صادرات برای فولاد هرمزگان حکم بقا را دارد، بنابراین تمام تلاش و همت خود را در این راه خواهد گذاشت تا بتواند این حرکت رو به رشد خود را تداوم بخشد.
کد مطلب: 45095
آدرس مطلب: http://www.minews.ir/fa/doc/news/45095/صادرات-فولاد-هرمزگان-مانند-آب-ماهی
ماین نیوز
http://www.minews.ir