گروه معادن
 
نصر مطرح کرد:
دلالانی که خود را معدنکار جا می‌زنند!
اتوتک و دانیلی در دوران تحریم ایران را رها نکردند/شرکت‌های خارجی خساست نکنند
گروه معادن - مسوول ارشد روابط بین‌الملل و توسعه تجاری ایمیدرو گفت: برخی از شرکتهای خارجی به ایمیدرو مراجعه می کنند دلال بوده و معدنکار نیستند و صرفا دنبال سود هستند. واقعا چه کسی به این شرکتهای کوچک مشاوره می دهد. با ما عکس می گیرند اما هنوز نمی دانند چطوری با ما وارد مذاکره شوند.
به گزارش خبرنگار ماین نیوز، سلمان نصر در کنفرانس فلزات پایه ایران که توسط متال بولتن برگزار می‌شود اظهاراتی را مطرح کرد که اهم آنها به شرح زیرند:

- برای دیدن تاثیرات مثبت حذف تحریم‌ها به صورت کامل نیاز به گذشت چندین سال است و نمی‌توان انتظار داشت یک روزه همه مشکلات ناشی از تحریم حل شود.

- در همین مدت کوتاه از اجرای برجام تاکنون زمینه برای برقراری 50 میلیارد دلار روابط اقتصادی با کشورهای دیگر ایجاد شده است.

- اتوتک و دانیلی حتی در دوره تحریم‌ها نیز با ایران کار می‌کردند و چندین میلیارد دلار پروژه اجرا کردند. این شرکت‌ها شجاع بودند و ایران را ترک نکردند و الان هم حق دارند که سهم بیشتری از اجرای پروژه‌های ایران داشته باشند.

- پیش‌بینی می‌شود در نوامبر 2016 بهبودهایی در اقتصاد ایران دیده شود.

- برخی از شرکت‌های خارجی که به ایمیدرو مراجعه می‌کنند، دلال بوده و معدنکار نیستند و صرفا دنبال سود هستند. سوال اینجاست که واقعا چه کسی به این شرکت‌های عمدتا کوچک مشاوره می‌دهد. مدیران این شرکت‌ها با مسئولان ایمیدرو عکس یادگاری می‌گیرند اما در برگشت به کشورشان هنوز درک نکرده‌اند که چگونه باید با ما وارد مذاکره شوند.

- شرکت‌های خارجی باید اطلاعات خود را درباره ایران از منابع درست تهیه کنند. بیش از 230 شرکت خارجی طی دو سال گذشته دنبال بیزینس با ایران بودند اما گیج بودند و اطلاعات دقیق نداشتند.

- الان بهترین زمان برای برگشت شرکت‌های خارجی به ایران و بازگشایی دفتر در ایران است. شرکت‌های خارجی مراقب باشند، برند خود را در ایران به اشتباه خراب نکنند.

- برای دیدن تاثیرات برجام باید صبور باشیم. مدل شرکت‌های کره‌جنوبی برای حضور در ایران پس از برجام تاکنون موفق‌ترین مدل بوده و توصیه می‌کنم سایر شرکت‌های خارجی هم از این مدل پیروی کنند.

- شرکت‌های خارجی بهتر است اطلاعات خود را درباره بازار ایران نه از منابع خارجی بلکه به صورت مستقیم از شرکت‌های ایرانی تهیه کنند. برخی اطلاعات خارجی درباره ایران گمراه‌کننده است.

- برخی شرکت‌های خارجی هنوز نمی‌دانند می‌توانند در ایران مالک 100 درصد شرکت خود باشند. قانون سرمایه‌گذاری خارجی در ایران حمایت‌های مناسبی از سرمایه‌گذاران خارجی دارد.

- شرکت‌های خارجی در زمینه بازاریابی در ایران و کسب اطلاعات درست درباره بازار ایران خساست نکنند و هزینه کنند چرا که این هزینه در حقیقت نوعی سرمایه‌گذاری است.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 34094