خداداد در گفتوگو با ماین نیوز تشریح کرد:
برنامههای شرکت اسپکتا برای حضور در بازار ایران
با غول صنعت تسمه بستهبندی آشنا شوید
9 مرداد 1395 ساعت 13:06
کارشناس متالورژی درباره فعالیتهای شرکت اسپکتا در ایران گفت: اسپکتا یکی از لیدرهای بازار در حوزه تولید تسمه بستهبندی محسوب میشود که با دو کیفیت فولادی و پلی اتلین محصولات خود را تولید و بازار بسیار خوبی در روسیه، آلمان و کشورهای منطقه CIS در اختیار دارد.
مینوش خداداد در گفتوگو با خبرنگار ماین نیوز افزود: این شرکت رویکرد بسیار مثبتی نسبت به حضور در بازار ایران دارد و مدیرعامل آن در چند ماه گذشته بالغ بر 10 سفر به ایران داشتهاند که در این سفرها اقدامات اجرایی مختلف صورت گرفت و تستهای مختلفی را در شرکتهای بزرگ اجرا کردند.
به گفته وی، به نظر میرسد شرکت اسپکتا تمایل فراوانی برای حضور در ایران داشته و در نظر دارد با انرژی و قدرت بسیار وارد این بازار شود بطوریکه براساس صحبتهای مدیرعامل این شرکت، اسپکتا در نظر دارد شعبههای مختلفی را در ایران راهاندازی کند.
خداداد تصریح کرد: شاید در آیندهای نزدیک در ایران کارخانه تولیدی هم احداث کنیم. البته تحقق این هدف نیازمند بررسی معیارها و شاخصهای بسیاری است.
این کارشناس متالورژی اظهار کرد: در حال حاضر اسپکتا با مشتریان قدیمی خود که پیش از تحریم با آنها همکاری داشت، فعالیت خود را شروع کرده است. همچنین در کنار این موضوع با مشتریان جدیدی نیز که وارد بازار شدهاند به ویژه مشتریانی که در صنعت فولاد حضور دارند، همکاری میکند. به عنوان مثال شرکتهای نورد و یا محصولات تخت و یا طویل جزو شرکتهایی هستند که اسپکتا با آنها همکاری دارد.
وی با بیان این موضوع که دفتر اسپکتا در تهران به تازگی راهاندازی شده است، اضافه کرد: بحث اصلی ما در دفتر تهران تسهیل موضوع لجستیک و کنترل و بررسی بازار از نظر قیمت است. همچنین سعی بر آن داریم با مساعد شدن شرایط برای گسترش فعالیتها در ایران برنامهریزیهای لازم را انجام دهیم.
وی درباره همکاریهای اسپکتا با شرکتهای ایرانی افزود: خوشبختانه در بحث لوله شانس زیادی وجود دارد زیرا ما تنها تولیدکننده تسمه نیستیم بلکه راهکارهای مناسب و استاندارد بستهبندی را پیشنهاد میدهیم که موضوع بسیار مهمی به ویژه در حوزه صادرات خواهد بود.
وی ادامه داد: امروز بحث صادرات موضوع بسیار مهمی است و باید در این حوزه برای جلب مشتریان از بستهبندیهای مناسب استفاده شود. امیدواریم با ارائه راهکارهای خوب شاهد بستهبندیهای مناسب در محصولات فولادی، آلومینیومی، مسی و محصولاتی همچون شیشه، کاشی و یا آجرهای نسوز باشیم. البته با توجه به اینکه بازار فولاد بازار گستردهتری نسبت به دیگر محصولات معدنی است، برنامه اصلی ما ورود به بازار فولاد است.
وی اظهار کرد: به عنوان یک ایرانی و یک کارشناس متالورژی معتقد هستم، شرکتهای ایرانی نیازمند تغییر فرهنگی هستند. باید یک تغییر فرهنگی در شرکتهای ایرانی ایجاد شود. متاسفانه در برخی موارد کیفیت را فدای قیمت میکنیم اما نظر ما در اسپکتا این است که به مشتریان خود آموزش داده و آنها را آگاه کنیم که گاهی کاهش قیمت تمام شده عواقبی به همراه دارد که اثرات این صرفهجویی اقتصادی را کمرنگ کرده یا کاملا از بین میبرد. پیشنهاد من این است که در عین حال که به مسائل اقتصادی و کاهش قیمت تمام شده فکر میکنیم باید به کیفیت محصول نیز توجه ویژه داشته باشیم.
گفتوگو از علیرضا جعفری نژاد
کد مطلب: 32551
آدرس مطلب: http://www.minews.ir/fa/doc/news/32551/برنامه-های-شرکت-اسپکتا-حضور-بازار-ایران