احداث مونوریل برای صادرات ارزانتر سنگ آهن
گروه معادن
>سنگ آهن
- در دورانی که بازار سنگ آهن با ریزش شدید قیمت روبروست، تولیدکنندگان راه اندازی معادن جدید یا یک مونوریل را دیوانگی می دانند.
به گزارش ماین نیوز، در چین یک خط آزمایشی 3.7 کیلومتری توسط شرکت سی اس آر کورپوریشن برای نخستین سیستم مونوریل سنگ آهن بدون راننده جهان ساخته شده است.
یک خط آهن به طول 330 کیلومتر که 800 میلیون دلار استرالیا (620 میلیون دلار) هزینه خواهد داشت ترکیبی از یک مونوریل و یک سیستم حمل نقاله ای است که قرار است معدن آیرون والی در منطقه دوردست پیلبارا را به بندر هدلند که بزرگترین پایانه صادراتی فله ای جهان است، متصل کند.
سنگ آهن در سال گذشته 47 درصد سقوط کرد و از ابتدای امسال تاکنون با ادامه افزایش عرضه معدنکاران بزرگ، به روند نزولی ادامه داده است. با پیش بینیهای متعدد کاهش بیشتر قیمت سنگ آهن، برنامه ریزی معادن جدید جسورانه به نظر میرسد.
شرکت مینرال ریسورسز، طراح مونوریل و بزرگترین پیمانکار خرد کردن و فرآوری سنگهای معدنی در استرالیا استدلال می کند که این سیستم ثبت امتیاز شده هزینه های حمل و نقل را کاهش داده و به صادرکنندگان امکان میدهد از ذخایر جدید بهره برداری کرده و حتی با وجود پایین ماندن قیمت، همچنان سود داشته باشند.
کریس الیسون، مدیرعامل مینرال ریسورسز به بلومبرگ گفت: زمانیکه این سیستم ایجاد شود با افزودن خط آهن بیشتر، نه تنها برای معادن سنگ آهن بلکه برای حمل محمولههای غله و زغال سنگ در سراسر جهان هم میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.
مینرال ریسورسز که ریوتینتو از جمله مشتریانش است شرکتهای معدنی بزرگ را از پیشرفت این پروژه مطلع میکند. این پروژه منوط به دریافت مجوزهای لازم و انجام آزمایشات تا پایان اکتبر بوده و ممکن است در سال 2017 عملیاتی شود.
این شرکت میگوید استفاده از قطارهای اتوماتیک دو کیلومتری برای رساندن محمولههای سنگ آهن به قطبهای صادرات، به تولیدکنندگانی که در حال حاضر از کامیون استفاده میکنند کمک خواهد کرد هزینه حمل و نقل را حدود دو سوم کاهش دهد. بعلاوه ساختن یک خط مونوریل ممکن است حدود یک چهارم قیمت ریل معمولی باشد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 23216